1 - Inventariseren


Voor een écht goed advies, moet je je klanten écht goed kennen. Een adviesgesprek voor een hypotheek begint met een kennismakingsgesprek. En daar nemen we ruim de tijd voor. Een kennismakingsgesprek duurt bij ons meestal twee uur. Benieuwd hoe dat gaat, zo’n gesprek? Maak kennis met één van onze adviseurs, Robert.

We maken uitgebreid kennis


“Ik ben enorm geïnteresseerd in mijn klanten. De vragen die ik mijn klanten stel, lijken misschien soms wel wat brutaal en helemaal niet gericht op een hypotheek. Maar wat we bij Fundament echt anders aanpakken, is ons persoonlijk contact. Een intake gesprek is voor mij een uitgebreide kennismaking waarin ik de klant het hemd van het lijf vraag."

"Aan het eind van het gesprek probeer ik een totaal beeld te krijgen van mijn klanten, hoe staan ze in het leven, wat beweegt ze, wat zijn hun hobby's en nog veel meer. Met dit eerste gesprek leg ik het fundament voor onze relatie.”


We stellen je heel veel vragen


"Ik vraag ook altijd aan jonge stellen wat hun ideëen over de toekomst zijn. Natuurlijk is dat heel persoonlijk, dat snap ik helemaal. Maar bij ons is het uitgangspunt altijd ‘hoe wil je leven’, niet hoeveel kàn je lenen. Alle plannen voor de toekomst hebben invloed op de beslissing die ze nu moeten nemen. Een hypotheek moet over drie jaar en over vijf jaar ook nog passen. Om te analyseren welke hypotheek nu echt bij jou past, zullen we je veel vragen stellen. We zijn niet alleen geïnteresseerd in wat je verdient en waar je wil wonen. Om een maatwerk hypotheek te kunnen bieden, willen we veel meer van je weten."


Zomaar wat vragen die we stellen

  • Wie ben je?
  • Wat doe je?
  • Wat zijn je wensen?
  • Wat zijn je dromen?
  • Wat zijn je hobby’s?
  • Hoe wil je wonen?
  • Waar wil je wonen?
  • Hoe wil je leven?
  • Met wie leef jij, en wie komen daar misschien nog bij?
  • Hoe ziet jouw leven er over 2 jaar uit? En over 5 jaar?


Iedereen heeft een verhaal. En bij Fundament gaan we altijd op zoek naar dat van jou!