Bemiddelen


Zodra het dossier is overgenomen van de adviseur vraagt de ondersteuner de definitieve offerte van de hypotheekvertrekker op en als deze binnen is, wordt de notaris ingelicht.

Fundament heeft een team van ondersteuners; Anne, Cindy, Emel en Lars. Iedere klant heeft een vaste adviseur en ondersteuner, al kunnen we natuurlijk in geval van ziekte of vakantie elkaars dossiers tijdelijk overnemen.


Als je instemt met het advies draagt de adviseur je dossier over aan één van de ondersteuners. Op het moment dat zij de klant overnemen, start de bemiddeling. Ze inventariseren welke documenten de hypotheekverstrekker van je nodig hebben en informeren je daar over. Waar nodig helpen ze je met het opvragen van de stukken. In ieder geval zal je nodig hebben: een werkgeversverklaring en een kopie van je ID.

Anne Groen is een van de ondersteuners bij Fundament:

“Het leuke van dit werk is dat je met een belangrijk en heel positief moment in het leven van je klant betrokken bent. En een spannend moment. Alles stukken moeten er op tijd zijn en compleet. Ik zorg ervoor dat klanten precies weten welke documenten ze moeten aanleveren en wanneer ik het echt moet hebben.

Als het nodig is, helpen wij de klant met het verzamelen van alle stukken die de bank vraagt. Soms kost dat iets meer moeite dan alleen maar opvragen.

Emel Karaca: als mijn klanten direct naar een bank gaan voor een hypotheek is er altijd een kans dat ze worden afgewezen. Banken willen geen risico’s nemen en doen ook niet zo veel moeite. Wij onderzoeken alle mogelijkheden en ‘kauwen’ een aanvraag voor de bank helemaal voor. Zo krijgt de adviseur zo’n aanvraag er toch vaak door bij de bank. Bij het verzamelen van de stukken assisteren we ook. Voor een klant met een medisch verleden moest er een verklaring voor de verzekeraar komen. Dat liep zo stroef dat we daar ondanks privacywetgeving toch tussen arts en verzekeraar zijn gaan zitten. Dan weet je zeker dat de juiste informatie op de juiste plek komt.